Ouderraad Franciscusschool

Algemene doelstelling OR Franciscusschool
Door het organiseren of mede mogelijk maken van enkele binnen- en buitenschoolse activiteiten, wil de Ouderraad er (mede) voor zorgen dat de kinderen een mooie tijd hebben op de Franciscusschool, waarbij ze zich kunnen ontwikkelen in een veilige en prettige omgeving.

Activiteiten
Om er samen voor te zorgen dat we onze kinderen een mooie tijd hebben op de Franciscusschool, hebben we de inzet van alle ouders nodig. Activiteiten die vanuit de OR ontplooid worden zijn bijvoorbeeld het jaarlijkse schoolreisje, Sinterklaas, Koningsspelen, Pasen, carnaval, Franciscusdag (4 okt) en Kerstmis.

Ook het versieren van de hal, het regelen van de verkeersbrigadiers, ophalen van Oud-papier en de luizenmoeders vallen onder de OR. Daarnaast behoort aanschaf van en meedenken over nieuwe ‘niet-onderwijs-gerelateerde’ (spel)materialen tot de mogelijkheden.

Meehelpen
De activiteiten ontstaan natuurlijk niet vanzelf. Hiervoor zien we graag je hulp en/of aanwezigheid. Dit is fijn voor je eigen betrokkenheid bij de Franciscusschool en erg gezellig voor je kind!

Om mee te helpen hoef je niet direct een ‘functie’ te hebben binnen de Ouderraad, we hebben ook vaak ‘handjes’ en ‘begeleiding’ nodig waar je je eenmalig voor kunt inzetten. Denk daarbij vooral aan kerst, carnaval of de koningsspelen.

Er is gedurende 2024,25 & 26 ook behoefte aan opvolging van bestuursleden. Onder andere het penningmeesterschap, en de activiteiten commissie zijn langzaam op zoek naar kandidaten, zodat het mogelijk is om een jaartje rustig mee te lopen en zaken over te dragen.

Als dank voor je inzet ben je van harte welkom bij de (zeer gezellige) vrijwilligersborrel die ieder jaar in juni/juli plaatsvindt. Je wordt hiervan op de hoogte gebracht via de groepsapp van de commissie.

Aanmelden
Vind je het leuk om af en toe te helpen met de activiteiten, zitting te nemen in de activiteitencommissie of met het ophalen van het oud-papier, kan je hier je interesse kenbaar maken en ontvang je meer informatie!
Je mag ook mailen naar or.franciscusschool@gmail.com.

Iedere aanmelding helpt, ook als het maar eens per jaar is. Uiteraard kun je ook een van de Coördinatoren of een ander lid van de OR aanspreken. En als alternatief is de leerkracht van je zoon of dochter vast bereid om je te helpen bij het aanmelden bij de OR om je in te zetten voor school.

Ouderbijdrage
Elk jaar vragen we alle ouders om een vrijwillige ouderbijdrage per leerling te doneren. Met 25 euro per leerling is deze bijdrage verhoudingsgewijs tot andere scholen, een laag bedrag. De ouderbijdrage wordt namelijk aangevuld met de opbrengsten van het ophalen van oud-papier. Oud-papier wordt elke 2e dinsdag van de maand opgehaald.

Wil je daar een handje meehelpen, dan kom je in een pool te staan en word je 2-4 keer per jaar ingedeeld om mee te helpen. Dat zou heel fijn zijn!

Data vergaderingen
Dinsdag 8 oktober 2024 om 19.30 uur.
Dit is een jaarvergadering en deze vergadering is openbaar.

Dinsdag 19 november 2024 om 19.30 uur.
Dinsdag 28 januari 2025 om 19.30 uur.
Dinsdag 13 mei 2025 om 19.30 uur.

Samenstelling Ouderraad (OR) Franciscusschool

Nico Höfte